Sluit menu

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met het BLUE Contact Center via 0347 754 760 of info@bluewellness.nl.

Reserveren
Moet ik vooraf reserveren?

Ja, reserveren is verplicht. Het is niet mogelijk om de BLUE Wellnesslocaties te bezoeken zonder reserveren. Reserveren is in veel gevallen uitsluitend via onze website mogelijk. Dit staat duidelijk vermeld bij het product wat je wenst te reserveren. Klik hier om direct te reserveren.

Het is verstandig om jouw dagje wellness bij BLUE tijdig te reserveren. We laten een maximaal aantal gasten toe. Het kan dus voorkomen dat er op korte termijn geen plaatsen meer beschikbaar zijn, voorkom dus teleurstellingen en reserveer tijdig. Reserveren kan maximaal 3 maanden vooruit via onze website. Daar zie je ook direct de actuele beschikbaarheid van het product wat je wilt reserveren.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Je kunt je reservering wijzigen door het wijzigingsformulier op de website in te vullen, ga naar deze pagina om je wijziging aan te vragen. Onze medewerkers kijken dan of het mogelijk is om de reservering te wijzigen, in sommige gevallen kan het zijn dat dit niet mogelijk is.

LET OP! Heb je een wellness entree geboekt i.c.m. een hotelovernachting? Dan dien je de hotelovernachting ook te wijzigen als de aankomstdatum gewijzigd is, neem hiervoor direct contact op met de Fletcher hotel receptie waar jij de reservering hebt gemaakt. BLUE Wellness kan je hotelreservering niet wijzigen of annuleren. 

Wijzigen kan eenmalig kosteloos.

Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om online te reserveren.

Reserveren met een e-ticket kan alleen online. Na het invoeren van jouw unieke e-ticketcode start het reserveringsproces en zal direct de beschikbaarheid van jouw e-ticket getoond worden. Lukt het niet? Dat kan meerdere redenen hebben:

  1. De geldigheid van jouw e-ticket is verstreken. Reserveren is niet mogelijk. Verlengen van e-tickets is niet mogelijk.
  2. Jouw e-ticket is niet geldig op de door jouw gekozen locatie. Probeer een andere BLUE locatie.
  3. Jouw e-ticket is al een keer gebruikt en dus niet meer geldig. Je kunt slechts 1x reserveren met jouw e-ticket.
  4. De beschikbaarheid voor jouw e-ticket is niet meer voldoende. Per actie, voucher of e-ticket stellen wij een beperkt aantal plaatsen per locatie ter beschikking. Het kan dus zijn dat de beschikbaarheid voor jouw specifieke e-ticket niet voldoende is, maar dat je andere acties of reguliere entreetarieven nog wel kunt reserveren. Probeer in het geval van niet voldoende beschikbaarheid een andere datum of andere BLUE locatie.
E-tickets & vouchers
Waarom is er geen beschikbaarheid als ik met mijn e-ticket wil reserveren, maar wel bij het reserveren van een reguliere entree?

Voor acties, e-tickets en reguliere dagentrees bieden wij dagelijks een bepaalde beschikbaarheid aan. Op deze manier is er voor mensen met en zonder voucher of e-ticket de mogelijkheid om naar één van de Blue Wellnessresorts te komen. Het is dus mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te boeken zijn met een e-ticket of actie, maar nog wel met een reguliere dagentree of arrangement. Het is niet mogelijk om een reguliere dagentree te boeken om vervolgens een kortingsbon, e-ticket of voucher te verzilveren. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij op tijd te reserveren. Op die manier kun je altijd op jouw gewenste dag reserveren.

Mijn voucher is verlopen, kan ik deze verlengen?

Het is niet mogelijk om vouchers en/of kortingscodes te verlengen.

Ik heb een e-ticket van een andere organisatie ontvangen, hoe moet ik reserveren?

Heb je een e-ticket of voucher bij een andere organisatie dan bij ons aangeschaft? Dan kun je in veel gevallen online reserveren door je e-ticketcode te verzilveren op de startpagina van het reserveringsproces. De code die je moet gebruiken vind je in de meeste gevallen onder of naast de barcode. Op het betreffende e-ticket of voucher staat aangegeven of je wel of niet online kunt reserveren.

De geldigheid op mijn voucher verschilt van de geldigheid op de website. Welke geldigheid is geldig?

De geldigheid op de website is de juiste geldigheid. Onze receptiemedewerkers zullen ten alle tijden de geldigheid van de website aanhouden.

Mijn e-ticket is niet persoonsgebonden, wat betekent dit eigenlijk?

In veel gevallen zijn e-tickets niet persoonsgebonden. Dit betekent dat andere personen ook gebruik kunnen maken van de door jou gekochte e-tickets.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde e-tickets?

Vrijwel al onze e-tickets welke je online aankoopt worden direct, digitaal als PDF naar je opgegeven e-mailadres verstuurd. Dit gebeurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Let op! Betaal je met een buitenlandse betaalkaart of met een creditcard? Dan kan het zijn dat de betaling later verwerkt gaat worden door je bank. Je ontvangt de e-tickets pas als de betaling is verwerkt.

Ik heb een e-ticket aangevraagd, maar ik heb nog niets ontvangen

Heb je alle stappen doorlopen en alle gegevens goed ingevuld? Is het e-mailadres dat je hebt opgegeven correct? Het kan dan zo zijn dat je e-ticket(s) in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je ook je spambox nagekeken en is het al langer dan 30 minuten geleden dat je het e-ticket hebt aangevraagd? Neem dan contact op via onze klantenservice: info@bluewellness.nl (ma t/m vrij) of neem telefonisch contact op met een BLUE wellnessresort (ma t/m zo).

Zijn kortingsbonnen, e-tickets of vouchers voor een wellness entree ook geldig voor een arrangement?

Kortingsbonnen voor een wellness entree zijn alleen geldig voor een wellness entree. Deze kortingsbonnen, e-tickets of vouchers kunnen dus niet ingeleverd worden voor een arrangement of ander product en/of dienst.

Het arrangement of actie is een 'Web only' product. Wat houdt dit eigenlijk in?

Dit arrangement of deze actie dien je eerst online te kopen, je ontvangt dan direct een e-ticket per mail toegestuurd. Na het ontvangen van dit e-ticket kun je reserveren bij de vestiging van jouw keuze. Het is dus niet mogelijk om dit arrangement of actie op locatie te betalen of te reserveren.

Ik heb tickets gekocht maar wil deze aankoop ongedaan maken, kan dat?

Nee, het is niet mogelijk om reeds aangekochte tickets te retourneren. Op alle aankopen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en daar bovenop ook nog de specifieke voorwaarden welke op je ticket vermeld staan. 

Alle vragen rondom Corona
De geldigheid van mijn voucher en/of e-ticket is verstreken, kan ik deze nog gebruiken?

Ja, indien je vouchers in je bezit hebben welke op 19 december 2021 nog geldig waren hebben we verlengd met de periode dat we gesloten zijn geweest. Dit is exact 38 dagen en de nieuwe geldigheid is reeds verwerkt in onze systemen. Je kunt reserveren met dezelfde vouchercodes met de vernieuwde geldigheid. Het kan zijn dat je voucher inmiddels ook al weer verlopen is ondanks de verlenging van 38 dagen, in dat geval is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van je voucher.

Let op! Vouchers welke niet meer geldig waren op 19 december 2021 zijn niet verlengd en zijn dus niet meer geldig. Heb je vouchers van Social Deal? Deze zijn vóór de sluiting al verlengd met 2 maanden en zijn dus niet nog eens extra langer geldig. De geldigheidsdatum op je voucher van Social Deal is ook de geldigheidsdatum die van toepassing is.

 

Behandelingen
Hoe laat vindt mijn geboekte behandeling plaats?

Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen je opgegeven (online) aankomst- en vertrektijd. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven. 

Kan ik mijn voorkeur voor de behandeltijd doorgeven?

Wij doen onze uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen wij de tijden niet met zekerheid garanderen. Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen de door jou opgegeven aankomst- en vertrektijd. De tijden van de behandelingen worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Kan ik een behandeling reserveren zonder gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten?

Je kunt ook van een ontspannende massage of gezichtsbehandeling genieten zonder saunabezoek tenzij dit nadrukkelijk bij een specifieke behandeling staat aangegeven.

Kan ik op de dag zelf ook nog behandelingen reserveren?

Beauty behandelingen en massages zijn erg populair. We raden je daarom aan om vooraf je gewenste behandeling te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Indien beschikbaar kun je op de dag zelf nog een behandeling reserveren. 

Cadeaukaarten
Kan ik een cadeaukaart ook aan de receptiebalie kopen?

Het is mogelijk om zowel online als aan de receptiebalie een cadeaukaart aan te kopen. Let op! Dit is alleen mogelijk voor cadeaukaarten. Acties zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, alleen online in onze webshop te koop. Kijk dus altijd goed naar de voorwaarden om teleurstellingen aan de receptie te voorkomen.

Wanneer dien ik mijn kortingsvoucher in te leveren?

Wanneer je in het bezit bent van een kortingsvoucher, dan dien je deze vooraf online te reserveren. Eventuele cadeaukaarten kun je tijdens je bezoek bij de receptie inleveren.

Kan ik een hotelovernachting reserveren in combinatie met mijn wellnessdag?

Jazeker kan dit. Klik hier voor ons actuele aanbod aan wellness arrangementen inclusief hotelovernachting.

Ben je in het bezit van een hotelvoucher of e-ticket? Raadpleeg de informatie op de desbetreffende (actie)voucher. Tip! Reserveer eerst jouw hotelvoucher, vervolgens kun je je dagje wellness op dezelfde data reserveren.

Kan ik een cadeaukaart online verzilveren?

Het is helaas niet mogelijk om een cadeaukaart online te verzilveren. Deze worden op locatie ingenomen/afgewaardeerd. 

Wellness abonnement
Is vooraf reserveren noodzakelijk met een wellness abonnement?

Ja, reserveren is noodzakelijk en i.v.m. de maatregelen rondom het Coronavirus zelfs verplicht. Ook voor abonnementhouders. Dit kan maximaal 14 dagen vooruit via onze website. Klik hier om direct jouw bezoek te reserveren.

Kan ik een wellness abonnement afsluiten bij BLUE?

Het is niet mogelijk om een wellness abonnement af te sluiten. Wij bieden 10- en 25-badenkaarten aan. Deze badenkaarten zijn gedurende het jaar uitsluitend online verkrijgbaar - klik hier. Na aankoop zijn de badenkaarten één jaar geldig en niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat je een badenkaart kunt delen met bijvoorbeeld je partner, saunamaatje of vriend of vriendin.

Overige
Zijn er speciale damesdagen?

Nee, bij BLUE zijn er geen speciale damesdagen. Alle dagen van de week zijn gemengd.

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Ja, tijdens je bezoek kun je gebruik maken van je eigen badjas, handdoeken en slippers. Je kunt deze ook bij de receptie huren. Na afloop mag je de slippers mee naar huis nemen en laat je de was bij ons achter, zo kom je nog meer ontspannen thuis.

Kan ik kolven tijdens mijn wellnessdag?

Ja, er is bij iedere BLUE Wellnesslocatie een ruimte beschikbaar om te kolven. Voor meer informatie kun je terecht bij de receptie van de desbetreffende locatie.

Zijn de BLUE Wellnesslocaties rolstoel toegankelijk?

De BLUE Wellnesslocaties zijn helaas niet toegankelijk voor minder valide personen m.u.v. BLUE Wellness Trivium. 

Mag ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Ook tijdens je zwangerschap kun je genieten van een dagje wellness. Er zijn echter wel een paar zaken waar je rekening mee dient te houden. We raden je in alle situaties af om tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap een bezoek te brengen aan de sauna. In de laatste 6 weken van je zwangerschap raden we je aan om warme (kruiden)baden te mijden i.v.m. eventuele infecties. Uiteraard geldt ten alle tijden: luister goed naar je eigen lichaam. 

Mag ik badkleding aan tijdens mijn bezoek aan BLUE?

Nee, het dragen van badkleding is op geen enkele locatie van BLUE toegestaan. We hanteren op alle locaties een 100% blootbeleid.

Is er voldoende parkeergelegenheid?

Parkeren voor bezoekers van BLUE Wellness, m.u.v. onze locatie in Leiden, is gratis.

Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken tijdens mijn bezoek?

Bij de BLUE Wellnesslocaties ben je echt een dagje offline. Het is enkel toegestaan om je mobiele telefoon te gebruiken bij de receptie van de wellnesslocatie. Respecteer hierin ook de privacy van andere gasten. De mobiele telefoon dient dus in het kluisje opgeborgen te worden.